• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Avslutade krediter??

A

Anonyyym

Gäst
Poäng: 0
Jag undrar när en kredit som är avslutad försvinner från kreditupplysningen? kan banker som tar en kreditupplysning se avslutade krediter ??
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
De syns som avslutade i 1 år från att de avslutats det ät bara du som ser avslutade krediter.
 
A

Anonyyym

Gäst
Poäng: 0
ok tack! Vet du också när det syns aktuellt skuld på min ens UC? tex jag betalar in 10000 kr idag på mitt kreditkort, när syns det på min UC? Hinner det uppdateras innan den 30 juni eller hur funkar det?
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
ok tack! Vet du också när det syns aktuellt skuld på min ens UC? tex jag betalar in 10000 kr idag på mitt kreditkort, när syns det på min UC? Hinner det uppdateras innan den 30 juni eller hur funkar det?

Nej, det uppdateras en gång i månaden, vanligtvis runt den 15-18:e.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Dina krediter avläses per den sista i månaden och då måste din inbetalning ha registerats innan dess för att bli uppdaterad av UC. Aktuell skuld du har på dina krediter kan du se på Min UC mellan den 15-20 månaden efter dvs ditt saldo per den 30/6 kan du se på Min UC mellan den 15/7-20/7
 
A

Anonyyyym

Gäst
Poäng: 0
tack för era svar!! Men på min UC så syns krediternas utveckling med 2 månaders intervall, senaste är 2016-05 och nästa blir då 2016-07 som alltså blir synlig omkring den 20 augusti. kan alltså inte en bank som tar en UC på mig efter uppdateringen den 20 juli se hur krediterna ser ut i juni? Ser de fortfarande bara maj eftersom det går två månader mellan uppdateringarna?
 

sirpoller

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
12 Augusti 2012
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
76
Poäng
217
Det är en uppdatering varje månad. Nästa uppdatering så vissas månaderna 2016-06, 2016-04, 2016-02 o.s.v.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp